מה קורה עם פינטק? מגמות וטכנולוגיות השולטות בשוק הישראלי

במהלך השנים האחרונות אנו צופים בהתפרצות עצומה בפינטק בישראל. ענקים פיננסיים עולמיים מגבירים את הימצאות שלהם במפעלים מקומיים, חברות מובילות בעולם פותחות משרדים ישראליים חדשים, ומספר הזנקות גדל פי שלוש בהשוואה לשנת 2012.

הנה רק חלק קטן של מספרים שסופקו על ידי הדו"ח האחרון של מנוע הצמיחה הכלכלי של ישראל:

  • במחצית הראשונה של שנת 2018 מספר עסקאות ההשקעה עלה בצורה לא רגילה: למעלה מ 400 מיליוני דולרים גויסו ב - 45 עסקאות (+ 33% + ו + 45% בהשוואה למספרי חצי שנה קודמים, בהתאמה);
  • היקף העסקה החציונית הגיע למקסימום מוחלט בהיסטוריה - 30 מיליון דולר, שזה כמעט פי 3 מאשר בתקופה הקודמת;
  • השנה השתתפו המשקיעים הזרים ב - 60% מעסקאות, הקשורות לפינטק ישראלי ותאגידים רב לאומיים היו מעורבים ב - 38% מעסקאות השקעה;
  • בסביבות 16 תחנות כוח פיננסיות בינלאומיות, כולל ביטוח AXA, ויזה, מאסטרקארד ו - BNP Paribas, או שפתחו משרדים חדשים בישראל או גוונו תחומי פעילותם כדי לכלול את תחום הפינטק המקומי.

על פי דוח על שוק ישראלי של פינטק של Deloitte, מספר הסטארט-אפים הפיננסיים בישראל כבר עלה על 500. בעוד שבשנת 2012 היו רק 159.

Active Israeli Fintech Companies

מה הופך את ישראל למקום נהדר לפיתוח פינטק?

דבר ראשון, זה מידות קטנות, מה שהופך אותה למקום מושלם לביצוע בדיקות של טכנולוגיות חדשות, ובמקביל, מעודד את המייסדים להתמקד על צמיחה גלובלית. שני הוא ידע טכנולוגי עמוק ברמה גבוהה והטמעת טכנולוגיות סלולריות ברמה גבוהה בקרב האוכלוסייה המקומית.

עבור רבים, הנשק הסודי של החדשנות הישראלית הוא יחידות המודיעין של הצבא כמו 8200, אשר סיפקו עשרות מייסדים של חברות פינטק (למשל BillGuard, ThetaRay, Trusteer).

עוד גורם לצמיחה הוא איך הממשלה וסטארט-אפים עצמם מתמודדים עם נושאים עסקיים:

"ישראל מקבלת בשמחה יזמים מקומיים שבונים חברות, חווים כישלונות וממשיכים הלאה. ברוב המדינות הזרות, כישלון אינו מקובל "- אומר Dorel Blitz באחד הראיונות שלו ל- SNC.

מיקור חוץ בפינטק במגמת עלייה

מגמה נוספת שמעוררת צמיחה מהירה בתחום, טמונה בכך, שיותר ויותר חברות נוטות למיקור חוץ של הפיתוח שלהן. הצמיחה המהירה הביאה פער בכישרונות, כאשר הביקוש במהנדסים מנוסים מתגבר באופן משמעותי על הצעה. לכן, הבעלים עושים כמיטב יכולתם כדי למלא את הפער עם כישרונות באיכות גבוהה משווקים הפחות צפופים.

אוקראינה היא היעד העיקרי לחברות כאלה והממשלות רק נהנות משיתוף פעולה זה. נכון להיום, 15,000 אוקראינים עובדים בחברות היי-טק ישראליות ועשרות חברות מיקור חוץ אוקראינית פעולות במרחב ישראל.

"לדעתי, העלות היא לא היתרון העיקרי לפיתוח מיקור חוץ" - אומר Kate Goldberg, מנהל תפעול ראשי של ספקית פיתוח תוכנה גלובלית Intersog - "כדי להישאר תחרותי, חברות מיקור חוץ צריכות לשמור על קשר עם כל מגמות בטכנולוגיות, לא רק קשורות לפינטק. לכן, כאשר משתפים פעולה עם חברות כאלה, סטארט-אפים מקבלים הזדמנות לשדרג את הפרויקטים שלהם עם מאפיינים מתחומים, שהם אפילו לא לקחו בחשבון ".

כיבוש שטחים חדשים

הצמיחה המהירה של התעשייה והופעת חברות פורצות דרך גרמו להופעתן של תת-קטגוריות חדשות של פינטק:

טכנולוגיות הון

מגמה עולה בעולם כולו, המתמקדת בשיפור ניהול הון ותהליך ההשקעה הקמעונאית. במהלך הרבעון האחרון, השקעות בתחום הזה גדלו פי 6.

טכנולוגיות רגולציה

חברות, המפתחות טכנולוגיות רגולציה, מסייעות לעסקים לציית לכללים ולתקנות באמצעות טכנולוגיות חדשות כגון מחשוב ענן ונתוני עתק לשיתוף מידע.

טכנולוגיות ביטוח

חברות, המפתחות טכנולוגיות ביטוח, מפתחות מוצרים ושירותים הקשורים לביטוח עם דגש מיוחד על תחומים שחברות גדולות נמנעו לעסוק בהם, כגון מדיניות מותאמת אישית בצורה מקסימלית, ביטוח סוציאלי ושימוש במכשירים עם חיבור לאינטרנט כדי לחשב באופן דינמי את המחירים בהתאם להתנהגות.

הטמעת טכנולוגיות חדשות

פינטק שינתה את הדרך שבה אנשים מתמודדים עם תשלומים. כתוצאה מכך, חברות סטארט-אפ ומוסדות פיננסיים מסורתיים, כגון בנקים, מאזנות כעת את מאמציהן בין אספקת חוויית משתמש חלקה לבין השגת הכנסות רבות יותר עם צמצום עלויות התפעול. בנסיבות כאלה, שימוש בטכנולוגיות היי-טק יהפוך להיות פופולרי מאוד.

בלוקצ'יין

בשל דרך מאובטחת ושקופה של שליחת נכסים דיגיטליים עם השמטת צד שלישי, בלוקצ'יין חיוני לארגון עסקאות P2P, B2B חוצות גבולות ועסקאות פיננסיות מידיות. לדברי PwC , 4,77% של מוסדות פיננסיים מתכוננים להטמיע בלוקצ'יין עד שנת 2020, ורובם כבר עובדים על לפחות פרויקט אחד של בלוקצ'יין.

נתוני עתק ולמידת מכונה

בהיותו תחום תלוי בנתונים, פינטק משתמש בטכנולוגיות האלה כדי להעריך ולחזות התנהגות המשתמש על מנת לקבל החלטות מושכלות יותר על הלווים.

ניתוח נתונים בצורה קוגניטיבית ובינה מלאכותית

הטכנולוגיות מאפשרות ביצוע הערכת סיכונים, מניעת הונאה, הערכת כושר אשראי בצורה יעילה כדי למנוע בעיות הקשורות לגורם האנושי. הן גם מסייעות להציע פתרונות ממוקדים יותר, שירות לקוחות טוב יותר, והמלצות לניהול נכסים אישיים.

ביומטריה

חברות משתמשות בביומטריה כדי לשפר אבטחת פעולות ע"י שימוש במדדים אישיים ספציפיים, כגון טביעת אצבע או זיהוי פנים.

עם כל הטכנולוגיות החדשות ורמות גבוהות של תחרות, השירותים העתידיים של פינטק יתפתחו אף יותר. הדיגיטליזציה של העסקה הפיננסית עונה על הביקוש של המשתמשים מכוון שהם כבר לא רוצים להשתמש בפתרונות בנקאיים מיושנים. בעתיד הקרוב, נראה את תעשיית הפיננסים מעוצבת מחדש. וישראל תהפוך לאחד ממנהיגי מהפכת פינטק.

להגיב

אף פעם אל תפספס כתבה!

תירשם לבלוג שלנו ותקבל חדשות חמות ישר מהקופסה