FIDO

פיתוח קצה אחורי, נתוני עתק יישום למכשירים ניידים לסטארטאפ בינלאומי בתחום טכנולוגיות פיננסיות

לקוח
לקוח
FIDO היא חברה ישראלית בתחום הטכנולוגיות הפיננסיות, ששליחותה לעצב מחדש את דרך הגישה לשירותים פיננסיים מסופקים במדינות מתפתחות באפריקה אסיה - האוקיינוס השקט
מיקום
מיקום
ישראל, גאנה, פיליפינים
תעשייה
תעשייה
טכנולוגיות פיננסיות
תקופת שותפות
תקופת שותפות
דצמבר 2015 – עד עכשיו
שירותים
שירותים
טכנולוגיות
טכנולוגיות
RedShift, Python, Amazon Web Services (SQS, SNS, Serverless, Lamdas, ASG, Athena, Data Pipelines, S3, Kinesis, etc) and spark ML,. Android, Java, Spring Boot Framework, Hibernate, NoSqldb, GraphDb, MySql

המוצר

לאנשים שגרים במדינות מתפתחות לעיתים קרובות אין דרך בטוחה ונגישה לקבל הלוואה. מוסדות פיננסיים מקומיים מתמקדים בשירותים למגזרי עבודה בלתי פורמליים או פורמליים למחצה, מה שכמעט ולא מאפשר למלווים קטנים לגשת לאשראי ולפתח היסטוריה פיננסית.

פתרון FIDO סוגר את הפער ומספק שירותים פיננסיים באמצעות מערכת מקוונת נוחה.

לקוחות FIDO יכולים לבקש אשראי קצר טווח באמצעות יישום למכשירים ניידים  או ע"י הגעה לאחד הסניפים של FIDO. הם מקבלים החלטה לגבי אשראי על המקום ומקבלים את הכסף שלהם תוך יום אחד. ההלוואה זמינה למומחים עובדים, גם אם הם שכירים וגם אם עצמאים. אין צורך בביטחונות או בערבים. החברה מבקשת מלקוחותיה רק תעודת זהות חוקית וחשבון בנק כדי לכלול אותם במערכת.

תכונות FIDO

  • שימוש בטכנולוגיה סלולרית כדי להגיע ללקוחות הפוטנציאליים, אשר לא קיבלו מספק במוסדות מדור קודם
  • שימוש במקורות נתונים חלופיים כדי למזעור זרימת המסמכים ומספר המתווכים לחיתום
  • אוטומציה של תהליכים עסקיים לשיפור היעילות והפחתת ההוצאות.

האתגר

הנהלת FIDO שאפה לחדש את מערכת התוכנה מדור קודם ולצבור את הנתונים שהם אוספים ממקורות מרובים לרכזת אחת מרכזית. הם גם היו זקוקים למנוע אנליטי לחזוי מתוחכם שיעבד נתונים נכנסים ויספק קביעות אשראי מדויקות.

אמנם כבר היה להם יישום למכשירים ניידים עם מערך תכונות בסיסיות, אך הם היו צריכים להפוך אותו לתואם לדרישות הלקוח הנוכחיות, עם עדכון רב עוצמה של פונקציונליות ושילוב עם מערכת העיקרית.

איתן ויסבקר, המנהל הטכני הראשי של FIDO, רצה להעסיק צוות פיתוח תוכנה, אך התלבט בשתי אפשרויות שונות: בניית מחלקה פנימית או מיקור חוץ וחיסכון בעלויות הגיוס עד 40%.

לאיתן הייתה חוויה חיובית בעבודה עם Intersog בעבר, ולכן הוחלט להקים צוות פיתוח בקייב. המיקום נבחר על סמך מסלולי הטיסה קיימים בין בירות אוקראינה וישראל, כמו גם במאגר הכישרונות הגדול במדינה.

"בדקתי חברות אחרות באוקראינה, אך חזרתי ל- Intersog."

איתן ויסבקר, המנהל הטכני הראשי, FIDO

הצוות

אחת הדרישות העיקריות של FIDO הייתה המצוינות המקצועית של המומחים המעורבים. זה הפך את תהליך בחירת המועמד לאינטנסיבי למדי. בעוד חיפוש הכישרונות החל בדצמבר 2015, האדם הראשון התקבל לעבודה רק במרץ 2016.

"לקח לנו 3 חודשים לבחון מאות קורות חיים, לראיין 25 או 30 אנשים ולקבל החלטה להעסיק את אנדריי (המוביל בצוות). אבל כמו שציינתי לעיל, עבורנו האיכות תמיד הייתה חשובה יותר מהזמן, אז התאים לנו שזמן גיוס היה לוקח יותר זמן ממה שהיה מתוכנן. "

איתן ויסבקר, המנהל הטכני הראשי, FIDO

  • 3 מפתחי Java
  • 2 מפתחי אנדרואיד
  • מדען בניתוח מידע 1

יישום

יישום FIDO נועד לאפשר ללקוחות להגיש בקשה להלוואה על הדרך. הרעיון המרכזי של היוצרים היה להקל על תהליך ההלוואות ולמזער את כמות נתוני המשתמשים הנאספים. לפיכך, תהליך העבודה הסטנדרטי מורכב משלושה שלבים בלבד:

  1. רישום וסקר משתמשים. משתמש מזין נתונים אישיים, מאמת תעודת זהות וחשבון בנק ומזין את הסכום שהוא רוצה ללוות יחד עם זמן ההחזר. סכום ההחזר עם כל העמלות והריבית הנלוות מחושב מייד, מה שהופך את העסקה לשקופה לחלוטין.
  2. צבירה וניתוח. כאשר המשתמש מאשר את הבקשה, היא מועברת לשרת של FIDO לעיבוד. המערכת בודקת את כל המידע הזמין אודות המשתמש ומנבאת את ההסתברות לאישור. תוך מספר דקות הלקוח מקבל הודעה האם הוא זכאי להלוואה.
  3. לאחר אישורו, המשתמש יכול להלוות את הסכום המבוקש, ישירות באמצעות היישום או באמצאות אחד ממשרדי FIDO.

היישום פועל במכשירי אנדרואיד. גרסת המהדורה הראשונה פותחה תוך חודש וצברה תשומת לב משמעותית. במשך שלושת החודשים הבאים, עדכנו את הפונקציונליות של היישום כדי להציג פתרון סופי לחלוטין. מאז הגרסאות החדשות של היישום יוצאות כל חודשיים.

FIDO כיום

השותפות בין FIDO ל- Intersog נמשכת וצוברת משיכה. במהלך 2017 FIDO הכפילה את מאגר הלקוחות של החברה ומספר ההלוואות שניתנו, בשנה האחרונה אותם מדדים עלו פי ארבע, ועל פי התחזיות, 2019 יתגבר על השיא הזה. כיום יותר מ- 200,000 אנשים משתמשים בשירותי FIDO.

תוך תקופת השיתוף פעולה, FIDO ביססה נוכחות חזקה בגאנה, והחלה בפעילות בפיליפינים. נכון לעכשיו, הנהלת החברה מתכננת להתרחב לאזורים חדשים.

"התקשורת עם Intersog הייתה נהדרת. היו לי כמה דרישות ספציפיות, והצוות בחו"ל הצליח לעמוד בהן באופן מלא. יש לנו אלפי לקוחות המשתמשים במערכת המשודרגת שלנו עכשיו."

איתן ויסבקר, המנהל הטכני הראשי, FIDO

מקרים דומים

איך נוכל לעזור לך?