איך אתה רואה את השקת הסטארט-אפ שלך? האם זה יהיה מסע פרסום גדול עם כיסוי תקשורתי מקסימלי? או, זה צריך להיות יותר כמו יורה לוויין מרגל, המאפשר לך לאסוף נתונים תוך שמירה על סודיות?
במאמר הקודם שלנו, דנו בדרכים להביא תוכנית "זה הולך להיות פיצוץ" לתוקף. היום, נדבר על הפעלת העסק שלך בסודיות.
אמנם, זה אולי נראה סותר את הרעיון הנפוץ ביותר של השקה מוצלחת, יש אלף סיבות מדוע אפשרות זו יכולה להיות מתאימה לך.
הסתרת הרעיונות שלך מן העיניים רואים כל של המתחרים
אתה לא יכול להבטיח משחק הוגן כאשר מיליוני דולרים על כף המאזניים. אז בעת שיווק הרעיון החדש שלך אתה עלול פתאום לגלות כי כל החידושים שלך כבר שייכים לאחד המתחרים שלך. הימנעות מפרסום יכולה לעזור לך להתחמק מבעיה של גניבת הרעיונות שלך. הקפד לחתום על הסכם סודיות עם הקבלנים שלך ותמנע מדיון בפרויקט שלך עם העיתונאים וחברי התעשייה, לפחות עד שיש לך את כל זכויות היוצרים ופטנטים כדי להגן על הקניין הרוחני שלך. הכלל הראשון של מועדון עסקי לסודיות: אל תדבר על העסק שלך. ייתכן שכבר ניחשת מה הכלל השני הוא 😉זה לא מכשול לגיוס כספים
אתה עדיין יכול לחפש ספונסר. לחישה על רעיון מבטיח לפני כולם הופך אותו לשם נרדף של "בינגו!" עבור קרנות הון סיכון. מימון יעזור לך גם לצמצם את הזמן ואת הפער במשאבים בינך לבין המתחרים שלך. עם זאת, תצטרך למצוא דרך להציג את העסק שלך, אשר לא תעשה נזק רב מדי לסודיות שלך.זה נותן לך זמן למצוא את הנישה שלך
פעולה בסודיות עשויה לתת לך יותר מקום כדי לבסס את האסטרטגיה ולהוסיף יכולות חדשות, ולא להשקיע בשיווק לפני שאתה מוכן. אתה אפילו יכול לנסות לבדוק את הפתרון שלך על קבוצה קטנה לפני השקת מסע פרסום מסיבי. מבחינה קלאסית, זה לא "מצב סודיות", אבל זה עדיין הזדמנות טובה לבחון את הפתרון שלך במצב אש חי עם סיכון נמוך יותר לתשומת לב על ידי מתחרים חזקים. הצגת העסק שלך לקהל יעד קטן, עדיין תאפשר לך לזהות ולטפל בכל החסרונות לפני "השקה במפץ הגדול". האם ההשקה שלך צריכה להתבצע בסודיות? בעוד שהגישה בסודיות עשויה להציע שפע של הטבות, זאת לא תרופת פלא. האסטרטגיה המתאימה ביותר תלויה באיזו תעשייה העסק שלך נמצא. סודיות טובה בתנאים הבאים:- העבודה שלך מתרחשת בסביבה תחרותית ביותר.
- אתה עובד בנישה או עם מוצר חדשני.
- יש סיכוי שהרעיון שלך יכול להיות נגנב או משוכפל במהירות.
- אתה מציע מוצר שכבר קיים בשוק.