כל מה שתמיד רציתם לדעת על פיתוח MVP

נניח לרגע שהסטארט‑אפ שלכם הוא ה‑Uber, Stripe או Airbnb הבא. זה בהחלט מיינדסט טוב להתחיל איתו, אבל איך תוודאו שזה באמת יקרה? ואם זה קורה - איך תגרמו לאחרים להאמין בו?

התשובה פשוטה – לבנות MVP. במאמר הזה תגלו למה זה כדאי, איך עושים את זה נכון, ונביא דוגמאות מעוררות השראה של איך MVP עזר לסטארט‑אפים לפרוח.

מה זה MVP?

להחזיק מטרה להפוך את העולם למקום טוב יותר זה מניע מצוין, אבל צריך להתחיל במשהו קונקרטי. אותו דבר לגבי סטארט‑אפים. לא משנה כמה גדולה התכנית שלכם - כדאי לפתח אותה צעד אחר צעד.

מוצר מינימלי בר קיימא (MVP) הוא הרעיון שלכם דחוס לפונקציות הכי קריטיות. הוא לא גרסת בטא או אב‑טיפוס, אלא מוצר מוכן לשימוש שמספק ערך.

המטרה היא לבחון את הרעיון בשוק עם התכונות הראשיות שלו. בהמשך תוכלו להרחיב, אבל ל‑MVP חשוב שהמשתמש יוכל לחוות את הפונקציונליות. לכן בעת יצירת MVP צריך לשים לב גם לחוויית משתמש.

image

למה לבנות MVP?

אימות הרעיון

רוב האנשים רגילים לפתור בעיות באמצעות כלים מוכרים. התפקיד של היזם הוא להציע פתרונות חדשים, טובים ויעילים יותר. אבל גם היזם יכול לטעות בהנחות; לכן כדאי לבחון ולאמת את כל ההשערות.

"אם הייתי שואל אנשים מה הם רוצים, הם היו אומרים סוסים מהירים יותר."
הנרי פורד

הוכחת היתכנות (POC) היא פתרון אסטרטגי לבדוק את הרעיון בשוק ולראות אם הוא בר קיימא וביקוש. כך תגלו אם יש צורך במוצר שלכם, במקום להתבסס רק על הנחות. ה‑MVP הוא חלק חשוב מזה: בעוד ש‑POC עוסק בשאלות תאורטיות, MVP הוא מעשי ומראה ליזם עד כמה המוצר יתקבל על ידי קהל היעד.

חוסך זמן ומאמץ

סטארט‑אפים רבים משקיעים בהשקת מוצר מושלם ואז לא מקבלים שום traction. גישה כזו מרוקנת את הכוח והתקציב — ללא תמורה. הפתרון הוא MVP, הגרסה הפשוטה ביותר של המוצר שמספקת ערך ולכן לא לוקח הרבה זמן לבנות אותה.

בעזרתו אפשר לפנות ישירות למשתמשים ולקבל פידבק, כך שהגרסה הבאה תהיה בדיוק מה שהקהל שלכם רוצה.

משיכת משקיעים

מימון הוא עניין קריטי עבור רוב הסטארט‑אפים. אם יש לכם יכולת לממן את העסק בעצמכם – מעולה, אבל לרוב זה לא המצב. כדי לשכנע אנשים שהפרויקט שלכם שווה השקעה צריך יותר מסתם מצגת יפה. רוב המשקיעים אפילו לא יקשיבו אם אין לכם מה להראות.

וזה בדיוק המקום שבו ה‑MVP נכנס לתמונה. הצגת MVP והוכחת שיש למוצר traction כבר בשלב הראשוני יגדילו משמעותית את הסיכויים שלכם לגייס הון. אותו דבר נכון גם לאקסלרטורים.

צמצום עלויות הפיתוח

ככל שהרעיון מורכב יותר, כך הוא דורש יותר משאבים ליישום. בשלב שבו הסטארט‑אפ עדיין לא רווחי, כדאי להוציא כסף בצורה חכמה. לכן, חשיבה על MVP היא פתרון הגיוני. בהמשך תוכלו להשקיע בעיצוב ממשק מושלם ובעוד תכונות מגניבות, אבל קודם כל ודאו שהפונקציונליות נותנת ערך שמשתמשים מוכנים לשלם עליו.

כשאתם מתחילים עם MVP אתם מוודאים שלא תבזבזו הון על פרויקט שלא יהיה רווחי. בניגוד למוצר מורכב שדורש צוות טכני גדול לפיתוח ולתחזוקה, MVP ניתן לבנות בעזרת מספר מומחים ואפילו לא חייבים שהם יהיו חלק מהחברה שלכם. Intersog מציעה פתרון לשלב המוקדם הזה, שבו נוכל לעזור לכם ליצור MVP. כדי לדעת עוד על כך - צרו איתנו קשר.

דוגמאות של MVP

Uber – כל מה שהאפליקציה הראשונה של Uber עשתה היה לחבר בין נהגים לנוסעים ולאפשר תשלום. זה נראה בסיסי, אבל זה בדיוק מה שאפשר לאובר להיכנס לשוק במהירות, לקבל משוב ולבנות לאט לאט עסק של מיליארדים. היום יש לאובר אפליקציה מורכבת עם מאות תכונות.

Snapchat – הרעיון המרכזי של Snapchat הוא שתמונות והודעות זמינות לזמן קצר. הסטודנטים אוון שפיגל, בוב מרפי ופרנק "רג'י" בראון מסטנפורד החליטו ליישם רעיון לא שגרתי בפרויקט לימודי - מסנג'ר שבו ההודעות "נעלמות" עשר שניות אחרי הקריאה. הגרסה הראשונה, שהושקה בשנת 2011, הייתה רק ל‑iOS ולשליחת תמונות. במאי 2017 היו לסנאפצ'ט 166 מיליון משתמשים פעילים ביום.

Foursquare – גרסת ה‑MVP של Foursquare אפשרה בתחילה לעשות Check‑in ולקבל תגמולים בצורת תגי הישגים. לאחר לימוד תגובות המשתמשים התחילו המפתחים להרחיב את היכולות, הוסיפו המלצות ומדריכים לעיר. כיום השירות מאגד יותר מ‑50 מיליון אנשים שביצעו יותר מ‑8 מיליארד Check‑in.

****

אז אם אתם בשלב שבו יש לכם רעיון לסטארט‑אפ אבל לא יודעים איך להתחיל - עכשיו התשובה ברורה: בנו MVP. לשם כך לא צריך לגייס מיד צוות פיתוח IT אם אתם לא כותבים קוד בעצמכם. הרבה יותר הגיוני להוציא את המשימה החוצה, לבדוק את הרעיון, ואם זה עובד - אפשר לשקול לבנות צוות משלכם או להגדיל את הצוות החיצוני.

אנחנו ב‑Intersog נשמח לסייע לכם עם הצעד הקטן אך החשוב הזה.

להגיב

אף פעם אל תפספס כתבה!

תירשם לבלוג שלנו ותקבל חדשות חמות ישר מהקופסה