Decide Treatment

מערכת ייעול טיפול רפואי מבוססת על ראיות למטופלים עם הפרעה דו קוטבית

לקוח
לקוח
תאגיד ביה"ח Innlandet הוא חלק מרשות הבריאות האזורית בדרום ומזרח נורבגיה ומשרת את מחוזות הדמרק ואופלנד. תאגיד ביה"ח Innlandet מאגד שישה בתי חולים סומטיים המטפלים בעיקר בהפרעות גופניות ושני בתי חולים פסיכיאטריים הממוקדים במחלות נפש.
מיקום
מיקום
נורבגיה
תעשייה
תעשייה
בריאות
שירותים
שירותים
טכנולוגיות
טכנולוגיות
  • C#, JS, Azure SQL Server 2016, ASP.NET technology with .NET Framework stack
  • Html 5, CSS 3, JS, D3, jQuery, Bootstrap, Moment, DataTables
  • Apache Cordova 5.1.1, Ionic SDK, PhoneGap
  • Fiddler, Postman, Wireshark, OWASP ZAP, Jmeter, Android SDK Tools, Jenkins, Maven and TestNG.
  • Apache Cordova 5.1.1, Ionic SDK, PhoneGap

אתגר

הפרעה דו קוטבית היא מחלה נפשית די נפוצה המשפיעה על רווחתם של אנשים בכל רחבי העולם. יחד עם זאת, טרם פותחה שיטת טיפול אופטימלית. גם בתרופות, 60-85% מהמטופלים סובלים מהישנות מאנית או דיכאונית אחת לפחות תוך 4-5 שנים, שליש מהחולים אינם מגיבים לטיפול, והיענות תרופתית לקויה על הטיפול משפיעה על 20-60% מהנבדקים, וכתוצאה מכך תכופים אשפוזים וסיכון מוגבר להתאבדות.

בחיפוש אחר פתרון, תאגיד ביה"ח Innlandet  חשב מחדש על גישת הטיפול והפך אותה ליותר מכוונת למטופלים. שיטה מותאמת זו נועדה לעסוק במטופלים בתהליך הבראה, תוך שילוב הערכים, ההעדפות ואורח חיים שלהם עם נתוני המחקר הרפואי והתחשבות כי יעילות הטיפול יכולה להשתנות עם הזמן. רק בדרך זו מטופלים עשויים להשיג את התוצאות הטובות ביותר מהטיפול שלהם.

בעיה נוספת הייתה ההשפעה הכמעט אפסית על בריאות המטופלים או שיעורי התמותה כתוצאה מהפתרונות הדיגיטליים ולניתוח רבים זמינים. הסיבה העיקרית לכישלון עשויה להיות העובדה שרוב הטכנולוגיות הקיימות הותאמו לחולים או לרופאים. מערכת המשתתפת בשתי הקבוצות הללו יכולה להיות יעילה יותר באופן משמעותי בשל תקשורת יעילה, טיפול מותאם אישית ושיתוף נתונים בזמן אמת.

כדילהגיעלמטרההזו, הלקוחדרשלעמודבקריטריוניםהאלה:

קבלתהחלטותמשותפת

decision

המערכת צריכה לאפשר למטופלים ולצוות תאגיד ביה"ח להעריך יתרונות וחסרונות של אפשריות טיפול כדי להגיע לפתרון הכי יעיל כדי להתאים להעדפות ספציפיות של מטופל.

עיצוביפיתוחייחודיים (SSRD)

single subject

הפתרון צריך להיות מסוגל להעריך האם התרופה יעילה לאדם ספציפי ולא לקבוצה. SSRD עוזרת לקצר תהליך ניסוי טעיה בעת גילוי שיטת ריפוי נכונה.

ניתוחהחלטותמרובותקריטריונים (MCDA)

data

שלד תוכנה MCDA משמשת בתור בסיס לבסיס נתונים ומשתמשים בו לשילוב עקבי של מידע, אשר מגיע ממקורות שונים וחיבור מודולים עיקריים למערכת הוליסטית.

בנוסף, היישום היה צריך להיות תואם לכל מדיניות משפטית ותוכנה שמשתמשים במוסדות לבריאות בנורבגיה.

הפתרון

המטרה העיקרית של יישום לטיפול DECIDE היא לעזור למטופלים לקבל מידע טוב יותר על הטיפול שלהם. היישום מערב אותם בקבלת החלטות בתחום הבריאות באמצעות פורטל אינטרנט ומובייל אינטואיטיבי, מקיף ומותאם אישית, המותאם במיוחד לתיקים הרפואיים האישיים שלהם.

תהליך מאורגן באמצעות שילוב של תרחישי סיכונים מול תועלת עם בחירת אפשרויות הטיפול. מנגנון זה מעניק לאנשים אחריות רבה יותר מבחינת הטיפול, תוך שהוא מאפשר לרופאים לאסוף נתונים, כך שהם יוכלו לספק אפשרויות טובות יותר בעתיד.

תכונות פונקציונליות:

  • מחשב ומבצע ויזואליזציה של האפשרויות הרפואיות הטובות ביותר לאדם באמצעות אלגוריתם שקוף הנקרא משוואת הסכום המשוקלל הפשוט
  • מספק למטופלים תיאור ברור ומפורט של יתרונות וסיכונים של הטיפול המתואר, וגם השלכות על אורח החיים הנגרמות ממנו, ואז מאפשר קבלת החלטות מיודעות
  • מאפשר למטופלים לעקוב אחרי ההתקדמות שלהם בנקודות זמן קבועות, מאפשר להם להעריך מחדש את הבחירות שלהם
  • מאפשר שיתוף מידע לגבי בריאות עם רופאים וצדדים מעורבים אחרים
  • אוסף תיקים פרטיים של מטופלים בסודיות קפדנית ומדיניות הפרטיות של מידע
  • אוסף מידע של המחקר על יעילות גישות טיפול חדשות למחלות כגון הפרעה דו קוטבית, מחלת ריאות, שבץ מוחי והפרעות שכיחות אחרות.

מערכת בקונטקסט:

Decide treatment app in context

מטופלים אוספים מידע ע"י שימוש במכשירים ניידים; המידע מתחבר עם מידע ממחקרים. התוצאה המתקבלת מוצגת למטופלים ורופאים בשלושת הפאנלים תמיכה בהחלטה, העוזרים להם לפתח ביחד אפשרות הטיפול הכי טובה. (יוני 2017)

מומחיות מסופקת

תאגיד ביה"ח Innlandet החליט לבחור Intersog לכל עבודות פיתוח ויצירת UX. החברה נבחרה בגלל שיש לה מומחיות גדולה בפיתוח למכשירים ניידים, ניסיון קודם בפרויקטים דיגיטליים בתחום בריאות, והתעניינות אמיתית ברעיון שלו.

0 1

"היה ברור משלב מוקדם, שיהיה אפשרי לעשות יותר אם נשתמש בעזרת יותר אנשים מוסמכים אם נחפש אותם במקור חוץ. למרות שהיה לנו תקציב מוגבל, היינו צריכים שותף, שהיה מסוגל ומוכן לספק חידושים. Intersog היה השותף הזה"
איירינג פיסטיין, ראש המחלקה לתמיכה במידע של תאגיד ביה"ח Innlandet

עיצוב UI/UX

המשימה של צוות העיצוב שלנו הייתה לפתח ממשק משתמש שאנשים עם הפרעות נפשיות יוכלו להשתמש בו בקלות וללא ניסיון בשימוש ביישומים ניידים. לאחר שראיינו משתמשים פוטנציאליים ועשינו מחקר, ולמדנו על הגישות המודרניות, המעצבים שלנו בחרו מגוון צבעים מרגיע, המבוסס על גוונים של תכלת ולבן.

צוות העיצוב UX/UI שלנו סיפק:

  • 50+ תמונות מושכות עיין
  • גיליון סגנונות, המאפשר פיתוח נוסף
  • בדיקות UI לבנייה מיידית של יישום ותיקון באגים בקוד המפעיל אלמנטים חזותיים

אבטיפוסופיתוח

ומחי Intersog עבד בשיתוף הדוק עם הלקוח, אדריכל המערכת וכתב טכני כדי להמציא בסיס UX אינטואיטיבי וקל לשימוש ליישום העתידי. אחרי חודשיים עבודה, אב טיפוס פועל וכל מסמכי העיצוב הפונקציונליים הנדרשים היו מוכנים.

כל העדכונים הנוספים נערכו על בסיס בדיקות שימושיות העיצוב עם מטופלים ואנשי צוות רפואי. משוב שוטף עזר לצוות לפתח את גרסת המהדורה הראשונה לכלי מתוחכם, המיישם 6 אסטרטגיות להטבת בריאות:

אסטרטגיהיישום
חיפוש ריפוי הכי טובמדרג את כל שיטות הטיפול הזמינות על סמך כל הנתונים הנגישים והעדפות המשתמשים; מספק השוואה של כל הטיפולים עם כל התוצאות הפוטנציאליות, מראה כיצד שינוי ההעדפות יכול להשפיע על הדירוג;
מסיר את כל הטיפולים הלא יעילים ותוצאות לא רלוונטיות;
משלב הערכות של השפעות הטיפולים מהמחקרים, תגובות המטופלים ורשומות של רופאים.
חיפוש מנה הכי טובהעושה ויזואליזציה של השפעת מנות שונות על בריאות סובייקטיבית ואובייקטיבית;
מראה השפעות בטווח ארוך של חוזק שונה של מנות;
הגברת היענות תרופתיתמזכיר למשתמש ליטול תרופה;
מציג השפעה של ריפוי במשך זמן בהתייחס לאורח חיים, היענות תרופתית ובריאות כללית.
חיים יותר בריאיםמאפשר למשתמשים לציין אמצעים רלוונטיים באורח חיים, להוסיף אותם לתוכנית הטיפול ולהגדיר התראות המסייעות במעקב אחר צעדים אלה.
מספק נתונים סטטיסטיים מפורטים על האופן שבו העדפות באורח החיים משפיעות על הטיפול.
קבלת תמיכהמאפשר שיתוף מידע על בריאות עם צדדיים רלוונטיים
מזהיר משתמשים נבחרים כשמשהו קורה לא נכון בתהליך הטיפול
שיפור תהליך קבלת החלטה ושביעות רצון מההחלטהעוזר למטופלים ולרופאים לקבל החלטות אופטימליות בהתאם לדרישות הספציפיות למטופל בשילוב מידע ממחקרים.
עוקב ועושה ויזואליזציה של יעילות ההחלטות שהתקבלו

התוצאה

בייצור יישום המכוון למשתמשים, הלקוח היה מודאג במיוחד מהשימושיות. כדי להוכיח את איכות הממשק הגבוהה, נערכו בדיקות שימושיות רבות. בתור קריטריוני ההערכה השתמשו בסולם שימושיות המערכת (SUS), שהוא תקן התעשייה למדידה. ציון ה- SUS הממוצע הוא 68, ולכן כל ציון יותר גבוה לעיתים קרובות משויך למוצר "טוב".

ציון ה- SUS הממוצע ± SD (חציון) של יישום הטיפול ב- DECIDE היה 18 ± 78 (75), דבר המצביע על כך שהשימושיות הייתה טובה.

סיכום בדיקת שימושיות:

Tests

בודקים היו בדרך כלל מרוצים מהניסיון ומצאו שהמוצר שימושי מאוד. להלן מספר הערות של משתתפי המבחן:

"היישום הטוב ביותר למצבי שבדקתי. מערכת זו תהיה שימושית עבור רופאים ומטופלים רבים" (מטופל)

"המערכת נתנה לשיחה שלנו יתרון, ועזרה לי ולמטופל להתרכז במה שהכי חשוב לו" (רופא)

ב- 1 בדצמבר 2014 הטיפול ב- DECIDE הוצג בפני משרד הבריאות ושירותי הבריאות הנורבגי המלכותי וממשלת נורבגיה המיוצגת על ידי ראש ממשלת נורבגיה ושר הבריאות. היישום קיבל משוב חיובי ונכלל בדוחות הפוליטיים שהוצגו בפני הפרלמנט.

"בזכות האנשים היצירתיים והחרוצים של Intersog, כמו גם למומחיות שלהם בפיתוח יישומים למכשירים ניידים, כלי זה הוא מתקדם ביותר מבחינת השימושיות וה- UX." ד"ר איירינג פיסטיין, ראש המחלקה לתמיכה במידע של תאגיד ביה"ח Innlandet

מקרים דומים

איך נוכל לעזור לך?